W jaki sposób prawidłowo dokonać korekty dokonanego zakupu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 9 października 2017 r.

PYTANIE

Otrzymaliśmy elektroniczną korektę zakupu w marcu. Faktura - korekta nie została zaksięgowana. Dopiero po przesłaniu potwierdzenia salda we wrześniu dopatrzyliśmy się, że nie mamy zaksięgowanej korekty. W którym miesiącu należy skorygować VAT z faktury korekty, jeśli z faktury pierwotnej VAT rozliczono w marcu?

Proszę o podanie przykładu prawidłowego rozliczenia korekt zakupu u nabywcy w przypadku zwrotu towaru, bądź pomyłki w cenie:

1) faktura pierwotna w marcu i VAT odliczony w marcu, a korekta otrzymana w kwietniu, przed 25.04.2017 r.

2) jw. tylko korekta otrzymana po 25.04.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX