W jaki sposób prawidłowo dokonać korekty dokonanego zakupu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Odpowiedzi udzielono: 9 października 2017 r.
PYTANIE
Otrzymaliśmy elektroniczną korektę zakupu w marcu. Faktura - korekta nie została zaksięgowana. Dopiero po przesłaniu potwierdzenia salda we wrześniu dopatrzyliśmy się, że nie mamy zaksięgowanej korekty. W którym miesiącu należy skorygować VAT z faktury korekty, jeśli z faktury pierwotnej VAT rozliczono w marcu?
Proszę o podanie przykładu prawidłowego rozliczenia korekt zakupu u nabywcy w przypadku zwrotu towaru, bądź pomyłki w cenie:
1) faktura pierwotna w marcu i VAT odliczony w marcu, a korekta otrzymana w kwietniu, przed 25.04.2017 r.
2) jw. tylko korekta otrzymana po 25.04.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX