W jaki sposób pracodawca powinien rozliczyć wynagrodzenie pracownika, który dostarczył zwolnienie lekarskie po wypłacie wynagrodzenia?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 13 lutego 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Zwolnienie lekarskie zostało dostarczone po wypłacie wynagrodzenia. Spółka dokonuje wypłat wynagrodzenia za dany miesiąc do końca miesiąca. Przykładowo wynagrodzenie za grudzień wypłacane jest do końca grudnia. Pracownik po wypłacie pełnego wynagrodzenia dostarczył zwolnienie lekarskie za 3 dni grudnia.
Czy spółka ma obowiązek rozliczyć do celów ZUS i podatku dochodowego nadpłatę wynagrodzenia i wynagrodzenie chorobowego przy wypłacie wynagrodzenia za styczeń?
Czy też ma obowiązek dokonać do celów ZUS i podatku dochodowego korekty listy płac za grudzień?
Czy wybór każdej z form rozliczenia jest poprawny?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX