W jaki sposób pracodawca powinien poinformować pracownika, który przebywa na urlopie, że w związku z likwidacją oddziału zmieni miejsce pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 25 kwietnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Pietruszyńska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 9 maja 2017 r.

PYTANIE

Pracownica zatrudniona jest na podstawie umowy na czas nieokreślony od 1.12.2011 r. Od 4.04.2016 r. przebywała na zwolnieniu chorobowym, a później na urlopie macierzyńskim i rodzicielskim, który wykorzystała w pełnym wymiarze. Po urlopach związanych z rodzicielstwem, pracownica wykorzysta zaległy urlop wypoczynkowy. W czasie nieobecności pracownicy podczas zwolnienia chorobowego zakład pracy zlikwidował oddział, w którym pracownica pracowała. Głównym miejscem wykonywania pracy jest teraz siedziba pracodawcy w innym mieście.

W jaki sposób należy poinformować pracownika, iż teraz pracę będzie wykonywać w siedzibie firmy?

Czy po powrocie pracownicy pracodawca może wypowiedzieć jej umowę o pracę lub złożyć wypowiedzenie warunków pracy i płacy związane ze zmianą miejsca pracy (inna miejscowość)?

Czy pracownica po powrocie z urlopów związanych z rodzicielstwem jest chroniona przed wypowiedzeniem?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX