W jaki sposób pracodawca może zmienić stanowisko pracy pracownika?
PYTANIE
Spółka zatrudnia pracownicę na stanowisku księgowej, która jednak nie wykonuje obowiązków księgowej. Pracodawca chce dostosować stanowisko do jej faktycznego zakresu obowiązków tzn. zatrudnić ja na stanowisku referenta, ponieważ obecnie wykonuje takie obowiązki jak: weryfikacja świadczeń zdrowotnych przez świadczeniobiorców z NFZ, informowanie pracowników o zmianach jakie wprowadza NFZ itp. Ponadto pragnę nadmienić, że pracownica ta w styczniu skończyła 60 lat życia.
Czy mogę wypowiedzeniem zmieniającym zmienić stanowisko pracy z księgowej na referenta zachowując uposażenie zasadnicze, uzasadniając że jej obecne stanowisko nie odzwierciedla w żaden sposób zakresu księgowego np. księgowania faktur, kontroli merytorycznej dokumentów i prawidłowości księgowań itd.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX