W jaki sposób pracodawca może potrącić z wynagrodzenia pracownicy koszty związane z naprawieniem wadliwie wykonanych usług na rzecz klientów firmy?
PYTANIE
Pracownica złożyła pracodawcy wypowiedzenie umowy o pracę - pracownicę obowiązuje 3 miesięczny okres wypowiedzenia. Jednocześnie zwróciła się o skrócenie okresu wypowiedzenia. Pracodawca zastrzegł, iż warunkiem skrócenia okresu wypowiedzenia jest sprawdzenie kompletności generowanych dokumentów i prawidłowe przekazanie spraw innemu pracownikowi. W toku kontroli wewnętrznych wyszły liczne błędy popełniane przez pracownicę. Wyznaczono innych pracowników do skorygowania błędów oraz uzupełnienia braków w dokumentacji. Część braków uzupełniła sama pracownica. W jaki sposób pracodawca może potrącić z wynagrodzenia pracownicy koszty związane z naprawieniem wadliwie wykonanych usług na rzecz klientów firmy oraz nie przestrzeganiem obowiązujących w firmie instrukcji obiegu dokumentów, ich generowania i archiwizowania? Pracownica otrzyma wynagrodzenie i ekwiwalent za urlop.
Czy bez jej zgodny można potrącić należności z wynagrodzenia, czy też należy wystawić np. rachunek czy fakturę i wezwać ją do zapłaty tych należności, jeżeli nie zgodzi się na potrącenie z wynagrodzenia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX