W jaki sposób pracodawca może oddelegować pracownika do pracy u kontrahenta?
PYTANIE
Pracownik jest zatrudniony w małej firmie na podstawie umowy o pracę. Pracodawca chciałby go oddelegować czasowo do pracy do jednego ze swoich kontrahentów. Zakres obowiązków pracownika nie ulegnie zmianie będzie wykonywał takie same czynności jak w swoim macierzystym zakładzie, wynagrodzenie nie ulegnie zmianie i będzie wypłacane również przez dotychczasowego pracodawcę.
W jaki sposób można formalnie dokonać takiego oddelegowania?
Czy trzeba pracownikowi wręczyć wypowiedzenie zmieniające dotyczące miejsca pracy?
Czy pracownik może odmówić i jakie będą tego konsekwencje?
Czy jeżeli pracownik wyraża zgodę można z nim zawrzeć tylko porozumienie?
Czy limitowany jest czas takiego oddelegowania?
Czy jeżeli nowe miejsce pracy będzie poza miejscowością zamieszkania pracownika i poprzedniego miejsca pracy oraz siedzibą pracodawcy, pracownikowi należy naliczać podwyższone koszty uzyskania przychodu i wypłacać delegacje?
Czy inaczej będzie przedstawiała się sytuacja, gdy wynagrodzenie będzie wypłacał kontrahent a nie macierzysty pracodawca?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX