Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 24 stycznia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W budynku biurowym jest kilku współwłaścicieli. Nie ma zniesionej współwłasności, każdy ze współwłaścicieli ma swój udział. Sprawy związane z nieruchomością - administrowanie i rozliczaniem kosztów zajmuje się firma zewnętrzna zwana zarządcą. Części wspólne znajdujące się w nieruchomości są wynajmowane różnym firmom. Umowa na wynajem jest podpisywana przez zarządcę. Środki pieniężne wpływają do zarządcy.

W jaki sposób powinno przebiegać rozliczenie między zarządcą a współwłaścicielami w zakresie podatku VAT i PIT?

W obecnej chwili rozliczenie jest następujące:

1) zarządca przekazuje informację o wysokości pożytków dla każdego współwłaściciela raz jest to kwartał innym razem okres obejmuje 4 miesiące,

2) na tej podstawie współwłaściciele wystawiają faktury dla zarządcy,

3) forma płatności kompensata,

4) w takiej sytuacji kiedy powstaje obowiązek podatkowy w podatku VAT oraz PIT?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację