W jaki sposób powinno nastąpić przejęcie przez urząd gminy archiwum zakładowego zlikwidowanej jednostki?
PYTANIE
W dniu 31.03.2016 r. została zlikwidowana jednostka: gminny zespół obsługi szkół i przedszkoli, które posiadało swoje zakładowe archiwum. W dniu 22.04.2016 r. na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego spraw zakończonych, były kierownik GZOSiP przekazał dokumenty z zlikwidowanej jednostki (całe archiwum) wójtowi gminy, który go przejął. Przejęcie dokumentów było wyszczególnione w uchwale rady gminy w sprawie likwidacji jednostki. Po tym przejęciu przez wójta nic nie było robione z tymi dokumentami nikt ich nie przyjął fizycznie, dalej znajdują się u nas na stanowisku.
Co trzeba teraz zrobić żeby te dokumenty zaczęły widnieć w archiwum w gminie, czyli tam się fizycznie znajdować, czy trzeba je gdzieś ująć, że zostały przekazane do archiwum gminnego?
Czy samo podpisanie protokołu jest równoważne, że ktoś to powinien przyjąć (archiwista gminny)?
I jak to teraz zrobić po upływie tylu lat?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX