W jaki sposób powinien postąpić pracodawca, jeżeli zespół powypadkowy nie może przekazać protokołu powypadkowego poszkodowanemu?
PYTANIE
Pracownik tydzień po zatrudnieniu zgłosił wypadek przy pracy (ranę ciętą kończyny górnej wymagająca założenia 2 szwów). Pracodawca podjął wszelkie działania związane z powołaniem zespołu powypadkowego. Zespół powypadkowy rozpoczął swoje ustalenia i sporządził protokół wypadku przy pracy na podstawie wszelkich ustaleń. W międzyczasie pracownik porzucił pracę a kontakt z nim nie jest możliwy (prawdopodobnie wyjechał w celu zarobkowym do innego kraju). Zespół powypadkowy nie może zatem zgodnie z przepisami zapoznać poszkodowanego z treścią protokołu powypadkowego przed jego zatwierdzeniem a także nie ma możliwości uzyskania potwierdzenia odbioru protokołu (brak możliwości uzyskania podpisu pracownika).
Jakie działania w takim przypadku powinien podjąć pracodawca aby nie zarzucono mu niespełnienia wymagań prawnych związanych z ustalaniem okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX