W jaki sposób powinien postąpić pracodawca, jeśli były pracownik zwrócił się o wydanie ERP-7, jednak pracodawca nie dysponuje wszystkimi dokumentami z całego okresu zatrudnienia?
PYTANIE
Nasz były pracownik zatrudniony w latach 1974-1979 zwrócił się do nas z prośbą o wydanie zaświadczenia o wynagrodzeniu ERP-7. Wynagrodzenie pracownika w całym okresie zatrudnienia określone było stawką godzinową. Nasz zakład nie dysponuje dokumentacją płacową oraz ewidencją czasu pracy pracowników sprzed roku 1979, dlatego pracownik otrzymał zaświadczenie o wynagrodzeniu tylko za rok 1979. Pracownik twierdzi, że mimo braku dokumentacji płacowej i braku ewidencji czasu pracy, powinniśmy wystawić mu zaświadczenie ERP-7 za lata 1974-1978 na podstawie angaży ze stawki godzinowej.
Jak możemy pomóc byłemu pracownikowi zrealizować jego sprawę?
Dodam, że mamy akta osobowe z angażami ze stawką godzinową za poszczególne lata. Nie mamy natomiast (tak jak wspomniałam powyżej) dokumentacji płacowej i ewidencji czasu pracy sprzed roku 1979.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX