W jaki sposób postąpić, jeśli towar wykazany na fakturze VAT nie dotarł do kontrahenta?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 11 czerwca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W związku z dostarczanymi towarami do krajów UE, pojawiają się sytuacje, gdy:
-
kontrahent zwraca towar w wyniku reklamacji,
-
towar wykazany na fakturze VAT nie dotarł do kontrahenta,
-
udzielono kontrahentowi rabatu za osiągnięty obrót.
W powyższych sytuacjach kontrahenci wystawiają faktury VAT, obciążając nas i wykazując je jako WDT lub WNT ze znakiem minus.
Czy istnieje możliwość, aby powołać się na konkretne przepisy unijne i domagać się od kontrahentów przyjęcia wystawionych przez nas faktur VAT korygujących obrót?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX