W jaki sposób postąpić, jeśli towar wykazany na fakturze VAT nie dotarł do kontrahenta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Matusiakiewicz Łukasz
Odpowiedzi udzielono: 11 czerwca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W związku z dostarczanymi towarami do krajów UE, pojawiają się sytuacje, gdy:

-

kontrahent zwraca towar w wyniku reklamacji,

-

towar wykazany na fakturze VAT nie dotarł do kontrahenta,

-

udzielono kontrahentowi rabatu za osiągnięty obrót.

W powyższych sytuacjach kontrahenci wystawiają faktury VAT, obciążając nas i wykazując je jako WDT lub WNT ze znakiem minus.

Czy istnieje możliwość, aby powołać się na konkretne przepisy unijne i domagać się od kontrahentów przyjęcia wystawionych przez nas faktur VAT korygujących obrót?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX