W jaki sposób organ powinien doręczyć pisma, jeżeli strona postępowania poinformowała, że rezygnuje z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektroniczne?
PYTANIE
Na profilu e-PUAP jak wysyła się wniosek do jakiegoś urzędu widnieje zawsze taka informacja: Oświadczam, iż rezygnuję z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 39¹ § 1d Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 r. poz. 23).". Nie mogę znaleźć takiego dziennika a tym bardziej § 1d UPP jak przychodzi do Urzędu to jest ta sama informacja o art. 39¹ § 1d k.p.a. Miałem ostatnio taką sytuację, że petent przesłał wniosek drogą elektroniczną i podpis złożył elektroniczny i napisał regułkę czy też zaznaczył, że: Oświadczam, iż rezygnuję z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 39¹ k.p.a. §1d Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 r. poz. 23).
Czy to oznacza, że informację ma otrzymać tradycyjną pocztą?
Z jakiego przepisu to wynika?
Czy jak składa pismo elektronicznie to ma otrzymać odpowiedź też elektronicznie, czy pocztą jak zaznaczył, że rezygnuje z dostarczania drogą elektroniczną korespondencji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX