W jaki sposób określić strony postępowania w sprawie wydania zezwolenia na zbieranie odpadów na podstawie przepisów nowej ustawy o odpadach?
PYTANIE
Do starosty wpłynął wniosek w sprawie wydania zezwolenia na zbieranie i transport odpadów. W jaki sposób określić strony postępowania administracyjnego? W przypadku zezwolenia na transport wydajemy go na podstawie dotychczasowych przepisów i rozsyłamy kopie zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243) - dalej u.o. z 2001 r. do wójta, marszałka i WIOŚ.
W przypadku zezwolenia na zbieranie odpadów wydawanego już na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) – dalej u.o. z 2012 r., gdzie nie ma powyższego zapisu o rozsyłaniu - wójt jako gospodarz terenu i organ wydający decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach będzie stroną?
Czy właściciele sąsiadujących działek będą stronami?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX