W jaki sposób określić liczebność uczniów w klasie łączonej w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej specjalnej, jeśli uczniowie są niepełnosprawni w stopniu lekkim ze sprzężeniem?
PYTANIE
W jaki sposób określić liczebność uczniów w klasie łączonej w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej specjalnej, jeśli uczniowie są niepełnosprawni w stopniu lekkim ze sprzężeniem? Czy w jednej klasie łączonej np. VI-VII szkoły podstawowej może uczyć się np. 4 uczniów z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, 1 uczeń z niepełnosprawnością w stopniu lekkim ze słabowidzeniem, 1 uczeń z niepełnosprawnością w stopniu lekkim z niepełnosprawnością ruchową w tym afazja, 1 uczeń z niepełnosprawnością w stopniu lekkim z autyzmem, w tym zespół Aspergera oraz 1 uczeń z autyzmem, w zespołem Aspergera (w normie). Jak określić dopuszczalną liczebność zespołu? Drugi odział niełączony - jest 4 uczniów z niepełnosprawnością w stopniu lekkim oraz 2 uczniów z autyzmem, w tym zespołem Aspergera (także w normie intelektualnej z orzeczeniem kształceniu specjalnym z uwagi na autyzm). Jaka powinna być dopuszczalna liczebność takiego zespołu? Który zapis rozporządzenia ma tutaj zastosowanie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX