W jaki sposób odwołać polecenie pracy zdalnej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Szachniewicz Dominika
Odpowiedzi udzielono: 5 lipca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W zeszłym roku wprowadzono w firmie regulamin pracy zdalnej. Regulamin powstał w celu ustalenia reguł pracy zdalnej oraz w związku z wprowadzeniem ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Regulamin wprowadził polecenie pracy zdalnej w formie pisemnej (przez przełożonego, skierowane indywidualnie do pracownika). W regulaminie nie poruszono kwestii odwołania polecenia pracy zdalnej, jego warunków, itd. Czy w związku z obecną sytuacją w kraju tj. zakończeniem pandemii należy odwołać polecenia pracy zdalnej? Czy wystarczający jest ogólny email skierowany do pracowników? Jakie informacje powinny się w nim znaleźć? Czy konieczne jest podjęcie innych działań w związku z odwołaniem polecenia pracy zdalnej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX