W jaki sposób obliczyć podstawę opłaty tzw. alkoholowej, od reklamy piwa, świadczonej przez firmę reklamową?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 31 października 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W jaki sposób obliczyć podstawę wyliczenia wysokości opłaty tzw. alkoholowej, od reklamy piwa, świadczonej przez firmę reklamową?

Zgodnie z art. 132 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, podmioty świadczące usługę będącą reklamą napojów alkoholowych wnoszą na wyodrębniony rachunek utworzony w tym celu przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i sportu opłatę w wysokości 10% podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług wynikającej z tej usługi.

Szczegóły umowy pomiędzy klientem, a firmą reklamową zawierają zapisy, że poza usługą zleceniobiorca ponosi koszty zakupu materiałów i innych usług w celu wykonania tej usługi reklamy. Materiały te to np. płotki, ławki, szklanki czy płyty wykorzystywane do montażu banerów reklamowych.

Czy wobec tego tylko kwota za usługę, czy cała wartość z faktury, a więc wraz z materiałami jest podstawą wyliczenia tej opłaty?

Czy powinno się tą opłatę wnosić tylko od "czystej" usługi bez dodatkowych kosztów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX