W jaki sposób obciążyć inną firmę kosztami ubezpieczenia pracowników?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jurek Marek
Odpowiedzi udzielono: 5 września 2013 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Nasi pracownicy mają możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia pracowniczego. Dla tych pracowników, którzy zdecydowali się przystąpić do tego ubezpieczenia, składki potrącane są co miesiąc za ich zgodą z wynagrodzenia na listach płac. Pracodawca nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów ani nie uzyskuje przychodów. Występuje tylko w roli płatnika składek. Obecnie, oprócz własnych pracowników, do pracy wypożyczamy również osoby od firmy zajmującej się wynajmem personelu. Chcemy, aby te osoby również miały możliwość przystąpienia do ubezpieczenia na takich samych zasadach, jak nasi pracownicy. Dlatego ubezpieczyliśmy wszystkie zainteresowane osoby z tamtej firmy. Z ich pracodawcą nie były podpisane żadne umowy ani porozumienia na temat ubezpieczania pracowników. Obecnie zamierzamy co miesiąc obciążać kosztami ubezpieczenia tę firmę.

Mam w związku z tym następujące pytania:

- jakim dokumentem powinniśmy obciążyć tamtą firmę- fakturą VAT czy notą obciążeniową?

- jeżeli fakturą VAT, to jaką zastosować stawkę podatku?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX