W jaki sposób należy zawiadomić pracodawcę o chorobie w przypadku wystawienia zaświadczenia lekarskiego w formie elektronicznej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kostrzewa Piotr
Odpowiedzi udzielono: 15 października 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Regulamin pracy nie dookreśla szczegółów dotyczących zwolnień lekarskich. Jaki czas ma pracownik na poinformowanie pracodawcy w przypadku otrzymania e-zwolnienia oraz w przypadku otrzymania zwolnienia papierowego? Czy są jakieś różnice? Czy za pracodawcę rozumiemy, że należy powiadomić bezpośredniego przełożonego/dział HR? Czy jest różnica miedzy sposobem wystawienia zwolnienia (papierowe/ e-zwolnienie), a powiadomieniem pracodawcy i sposobem w jaki należy to zrobić? Czy pracownik ma obowiązek powiadomić bezpośredniego przełożonego o swojej nieobecności w pracy zarówno w przypadku wystawienia papierowego zwolnienia jak i e-zwolnienia? Kogo powinien powiadomić o swojej niezdolności do pracy gdy przełożony jest nieobecny w pracy? Czy w przypadku otrzymania przez pracownika e-zwolnienia, wpłynięcie zwolnienia na platformę z e-zwolnieniami u pracodawcy jest równoznaczne z poinformowaniem pracodawcy o niezdolności do pracy i pracownik nie musi wówczas informować nikogo więcej o swojej nieobecności? Czy jednak pracownik powinien w takiej sytuacji poinformować przełożonego lub dział HR o swojej niezdolności do pracy i fakcie wystawienia e-zwolnienia? Jeśli tak to w jakim czasie powinien to zrobić, w jaki sposób i kogo powinien powiadomić o wystawionym e-zwolnieniu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX