W jaki sposób należy zaksięgować stratę z tytułu włamania dla celów podatku dochodowego i VAT?

Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne
Autor odpowiedzi: Leszczyńska-Trochonowicz Dagmara
Odpowiedzi udzielono: 1 stycznia 2007 r.

PYTANIE

Prowadzę działalność handlowo-usługową (zasady ogólne podatkowa księga przychodów i rozchodów). Jestem płatnikiem podatku VAT. W październiku w jednym z oddziałów firmy było włamanie. Wskutek tego włamania zaginęły niektóre środki trwałe, wyposażenie oraz towary handlowy, które nie były ubezpieczone.

W jaki sposób należy zaksięgować powyższą stratę dla celów podatku dochodowego i VAT? Czy niezamortyzowana część środków trwałych powinna być zaksięgowana w pozostałe wydatki? Czy muszę oddać odliczony VAT od zakupu straconych środków trwałych, wyposażenia i towarów handlowych?

ODPOWIEDŹ

Full content available after logging in to LEX

Log in to LEX | Don't use LEX programs yet? Order test access