W jaki sposób należy zaksięgować refakturowanie kosztów energii i wody?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 23 listopada 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Związek Gmin zawarł umowę na wykonanie robót budowlanych zadania inwestycyjnego z wykonawcą wyłonionym zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych. Zgodnie z zapisami umowy koszty zużycia energii i wody do czasu zakończenia inwestycji ponosi generalny wykonawca. W związku z powyższym Związek refakturował koszty na generalnego wykonawcę.
Jak ma wyglądać ewidencja księgowa faktur pierwotnych oraz refaktury (koszty rodzajowe czy środki trwałe w budowie; pozostałe przychody czy korekta kosztów)?
Jakie należy zastosować paragrafy wydatków (bieżące czy inwestycyjne) oraz dochodów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX