W jaki sposób należy zaewidencjonować zakupiony, uszkodzony ratrak?
PYTANIE
Spółka w ramach działalności gospodarczej zajmuję się prowadzeniem warsztatu naprawy pojazdów samochodowych, świadczy usługi budowlane, usługi związane z naśnieżaniem stoków oraz prowadzi handel. Spółka z o.o. w ramach prowadzonej działalności zakupiła pojazd mechaniczny - ratrak uszkodzony w pożarze. Zakupiony pojazd będzie przeznaczony do demontażu na części. Poszczególne elementy pojazdu, zdatne do użycia, jako części zamienne używane, przeznaczone będą do dalszej sprzedaży, natomiast części i elementy niezdatne do dalszego użytku są przeznaczone do utylizacji lub recyklingu.
W jaki sposób zaewidencjonować zakupiony, uszkodzony ratrak?
Czy zakupiony ratrak powinien w całości być zaksięgowany w koszty a następnie części zdatne do dalszej odsprzedaży wycenione wg. cen rynkowych, wyksięgowane z kosztów i przyjęte na magazyn?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX