W jaki sposób należy zaewidencjonować zakupiony, uszkodzony ratrak?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 11 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka w ramach działalności gospodarczej zajmuję się prowadzeniem warsztatu naprawy pojazdów samochodowych, świadczy usługi budowlane, usługi związane z naśnieżaniem stoków oraz prowadzi handel. Spółka z o.o. w ramach prowadzonej działalności zakupiła pojazd mechaniczny - ratrak uszkodzony w pożarze. Zakupiony pojazd będzie przeznaczony do demontażu na części. Poszczególne elementy pojazdu, zdatne do użycia, jako części zamienne używane, przeznaczone będą do dalszej sprzedaży, natomiast części i elementy niezdatne do dalszego użytku są przeznaczone do utylizacji lub recyklingu.

W jaki sposób zaewidencjonować zakupiony, uszkodzony ratrak?

Czy zakupiony ratrak powinien w całości być zaksięgowany w koszty a następnie części zdatne do dalszej odsprzedaży wycenione wg. cen rynkowych, wyksięgowane z kosztów i przyjęte na magazyn?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX