Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Edward
Odpowiedzi udzielono: 14 kwietnia 2006 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Osoba fizyczna (księgi handlowe, podatnik VAT) wynajmuje na cele działalności gospodarczej budynek wraz z przyległym terenem (umowa najmu zawarta na 5 lat z możliwością przedłużenia). Na koniec 2005 r. firma była w trakcie budowy hali magazynowej na tym terenie (kwota wydatków - 80.000 zł). Magazyn zostanie przekazany w maju 2006 r.

W jaki sposób należy wykazać w bilansie za 2005 r. budowę tej hali - jako środki trwałe w budowie czy inwestycje w obcym środku trwałym? Jak należy ująć w księgach oddanie magazynu po otrzymaniu protokołu odbioru magazynu? Jaką stawkę należy zastosować przy amortyzacji (hala murowana na stałe związana z gruntem)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?