W jaki sposób należy wycofać z ewidencji środków trwałych zepsuty sprzęt?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 6 grudnia 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik prowadzi zakład kosmetyczny. W 2002 r. i 2010 r. zakupił aparaty kosmetyczne, które z racji wartości początkowej należało wpisać do ewidencji środków trwałych. Sprzęty te już dawno się zamortyzowały. Jednocześnie aparaty te się zepsuły, a ich naprawa nie ma sensu, podatnik zakupił więc nowe. Przedmioty zepsute stoją w tej chwili u podatnika w domu.

W jaki sposób można je wycofać z ewidencji środków trwałych?

Na jakiej podstawie?

Czy sprzęty te należy oddać do firmy, która je zniszczy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX