W jaki sposób należy ustalić przychody lub koszty w związku z koniecznością sporządzenia dokumentacji podatkowej oraz uproszczonego sprawozdania?
PYTANIE
W jaki sposób należy obliczyć przychody lub koszty w związku z koniecznością sporządzenia dokumentacji podatkowej o której mowa w art. 9a ust.1 u.p.d.o.p. oraz uproszczonego sprawozdania o którym mowa w art. 27 ust.5 u.p.d.o.p.?
W przepisach powyższych jest mowa o przychodach lub kosztach w rozumieniu przepisów ustawy o rachunkowości ustalonych na podstawie ksiąg rachunkowych.
Czy w takim przypadku właściwe będzie ustalenie przychodów lub kosztów na podstawie danych zaprezentowanych w sprawozdaniu finansowym (rachunku zysków i strat) czy też należy ustalić przychody lub koszty bezpośrednio na podstawie danych z ksiąg rachunkowych?
Różnica polega bowiem na tym ze w rachunku zysków i strat niektóre pozycje prezentowane są per saldo (np. zysk/strata ze sprzedaży środków trwałych, różnice kursowe ujemne bądź dodatnie).
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX