W jaki sposób należy ustalić kwotę dotacji dla szkół podstawowych prowadzonych przez gminę, które wykazały obecność ucznia z upośledzeniem w stopniu głębokim?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Piszko Agata
Odpowiedzi udzielono: 8 listopada 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W szkole podstawowej prowadzonej przez gminę (stan na 30.09) wykazano ucznia z upośledzeniem głębokim, tj. uczestnika zajęć rewalidacyjno -wychowawczych. W związku z powyższym, czy naliczając podstawową kwotę dotacji dla szkół podstawowych, wydatki bieżące należy podzielić przez statystyczną liczbę uczniów w szkołach podstawowych pomniejszając tą liczbę o uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych (ustawa przewiduje pomniejszenie statystycznej liczby uczniów o uczniów niepełnoprawnych, niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, ustawa milczy zaś w zakresie uczestnika zajęć rewalidacyjno -wychowawczych posiadającego orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno -wychowawczych)? Czy naliczając kwotę przewidzianą w części oświatowej subwencji ogólnej na uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych należy uwzględnić kwotę bazowa (SOA) oraz kwotę wynikająca z wagi P(7)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX