W jaki sposób należy ustalić kwotę dotacji dla szkół podstawowych prowadzonych przez gminę, które wykazały obecność ucznia z upośledzeniem w stopniu głębokim?
PYTANIE
W szkole podstawowej prowadzonej przez gminę (stan na 30.09) wykazano ucznia z upośledzeniem głębokim, tj. uczestnika zajęć rewalidacyjno -wychowawczych. W związku z powyższym, czy naliczając podstawową kwotę dotacji dla szkół podstawowych, wydatki bieżące należy podzielić przez statystyczną liczbę uczniów w szkołach podstawowych pomniejszając tą liczbę o uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych (ustawa przewiduje pomniejszenie statystycznej liczby uczniów o uczniów niepełnoprawnych, niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, ustawa milczy zaś w zakresie uczestnika zajęć rewalidacyjno -wychowawczych posiadającego orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno -wychowawczych)? Czy naliczając kwotę przewidzianą w części oświatowej subwencji ogólnej na uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych należy uwzględnić kwotę bazowa (SOA) oraz kwotę wynikająca z wagi P(7)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX