W jaki sposób należy ustalać kiedy doszło do wykonania zamówienia przez wykonawcę, które ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wolski Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 26 maja 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zamawiający określił dwa warunki udziału: "1.Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat należycie wykonał co najmniej 3 usługi (zamówienia wynikające z odrębnych umów), a każda z nich polegała na zaprojektowaniu, wytworzeniu oprogramowania i wdrożeniu systemu informatycznego, a wartość każdej z usług (zamówienia) wynosiła co najmniej 3.000.000 zł; 2.Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat należycie wykonał co najmniej 3 usługi (zamówienia wynikające z odrębnych umów), a każda z nich polegała/polega na świadczeniu usług utrzymania i rozwoju systemu informatycznego przez okres minimum 12 miesięcy kolejno postępujących po sobie, a wartość każdej z usług (umowy) wynosiła co najmniej 1.000.000 zł". Zamawiający w SIWZ nie zdefiniował co rozumie pod pojęciem wdrożenia, utrzymania, czy rozwoju systemu informatycznego. Wykonawca na spełnienie warunku pierwszego przedstawił w wykazie usług usługę zaprojektowania, wytworzenia oprogramowania i wdrożenia systemu. Do wykazu dołączył kopię umowy, z której wynika że termin realizacji umowy (w tym wdrożenia) przypadał w 2015 r. natomiast od 2015 r. świadczył usługę 60 miesięcy gwarancji (w tym utrzymania systemu) przez co koniec świadczenia usługi gwarancji (utrzymania systemu) przypadł na rok 2020 r. Z związku z powstałymi wątpliwościami, zamawiający zapytał wykonawcę kiedy dokładnie nastąpiła realizacja usługi zaprojektowania, wytworzenia oprogramowania i wdrożenia systemu informatycznego (tj. zakres określonym w warunku 1) w ramach wskazanej umowy. Wykonawca w odpowiedzi wskazał, że data zakończenia świadczenia usług utrzymania (gwarancji) 2020 r. jest datą zakończenia wdrożenia systemu informatycznego, ponieważ usługi utrzymania systemu należy traktować jako nieodłączny element wdrożenia systemu (powołując się przy tym na przykładową definicję "wdrożenia" przytoczoną w rekomendacji UZP oraz na to, że zamawiający nie określił w SIWZ definicji wdrożenia.

Czy argumentacja wykonawcy jest do przyjęcia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX