W jaki sposób należy ująć wydatki związane z budową systemu zarządzania mariną jachtową, rozwinięciem systemu identyfikacji wizualnej i zwiększeniem konkurencyjności mariny?
PYTANIE
Gmina realizuje projekt budowy systemu zarządzania mariną jachtową w ramach programu Południowy Bałtyk 2014-2020. Celem jest rozwinięcie systemu zarządzania mariną, rozwinięcie systemu identyfikacji wizualnej, zwiększenie konkurencyjności mariny. W ramach budowy systemu poniesione będą następujące grupy wydatków:
1. Zakup oprogramowania, plus komputer i drukarka etykiet na jachty – 22.055,00 zł;
2. Folder o marinie jachtowej – 35.700,00 zł;
3. Trapy, drabinki dla starszych żeglarzy – 3.952,00 zł;
4. Urządzenie AED do ratowania życia – 7.411,00 zł;
5. Wózki do transportu – 3.458,00 zł;
6. Identyfikacja toalety w budynku mariny wraz z zakupem przewijaka, zmywarki, suszarki, itd. - 9.870,00 zł;
7. Rowery na 3 kołach dla starszych żeglarzy – 6.917,00 zł;
8. Zewnętrzny plan mariny – bilbord – 5.435,00 zł;
9. Tablica informacyjna od strony wody – 6.917,00 zł;
10. Strona internetowa mariny – 11.858,00 zł;
11. Elektroniczna stacja pogodowa dla żeglarzy – 4.917,00 zł;
12. Oznaczenie miejsc na pomostach – wolne/zajęte – 3.458,00 zł;
13. Neon – MARINA DARŁOWO – na budynku 6.423,00 zł.
Ta grupa kosztów mieści się w budżecie projektu, w kategorii kosztów inwestycji - z wyjątkiem folderu - ten określono jako usługi zewnętrzne.
W jaki sposób należy ująć ww. wydatki, czy jako wydatki bieżące, czy majątkowe? Jeśli majątkowe, to czy powstały w ramach tego zadania środek trwały - system zarządzania mariną jachtową należy sklasyfikować jako jeden środek trwały, czy kilka środków trwałych i w jakich grupach?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX