W jaki sposób należy traktować zakup subskrypcji licencji oprogramowania oraz licencji oprogramowania na 12 miesięcy, jako dostawę czy usługę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kozłowski Bartosz
Odpowiedzi udzielono: 20 listopada 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W jaki sposób należy odnieść się do zakupu subskrypcji licencji oprogramowania oraz licencji oprogramowania na 12 miesięcy – czy należałoby traktować to jako dostawę czy usługę? Czy odnowienie licencji oprogramowania należy traktować jako dostawę czy usługę? Jeśli jako dostawę, to czy wskazanie opisu równoważności rozwiązania jest uzasadnione, skoro chcemy odnowić konkretną licencję, którą już posiadamy? Czy posiadając licencje oprogramowania wieczyste w przypadku konieczności zakupu wsparcia technicznego/producenckiego na okres kolejnych 12 miesięcy (zazwyczaj zakup licencji bezterminowej obejmuje wsparcie producenta na okres 12 miesięcy) należałoby takie wsparcie traktować jako usługę wsparcia czy dostawę licencji? Jak należałoby się odnieść do zakupu "upgrade’u" posiadanej licencji oprogramowania (np. posiadamy wersję licencji 14 i chcemy ją "upgradować" do licencji w wersji 15) - czy to powinno być traktowane jako usługa, czy dostawa nowej licencji oprogramowania (czy istnieje konieczność zastosowania opisu rozwiązania równoważnego, co w tym przypadku mija się z celem, gdyż chcemy "wyższą" wersję konkretnego oprogramowania, które już posiadamy)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX