W jaki sposób należy traktować okres nieobecności pracownika spowodowany dalszą niezdolnością do pracy po wyczerpaniu okresu zasiłkowego?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 15 października 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Od 26 sierpnia pracownik ma 182 okresu zasiłkowego. Wystąpił do ZUS z wnioskiem o przyznanie świadczenia rehabilitacyjnego w terminie 60 dni przed ukończeniem 182 dni zasiłku (po wypadku). Lekarz orzecznik ZUS w momencie kiedy pracownik stawił się na komisję lekarską wydał orzeczenie o częściowej niezdolności do pracy z dnia 7 sierpnia 2014 r. do wyczerpania 182 dni zasiłku. Powiadomił także ustnie pracownika, że ma złożyć wniosek o rentę wypadkową. Do dnia 3 października 2014 pracownik nie otrzymał decyzji o przyznaniu renty. Zakład wpisuje w listach obecności nieobecność usprawiedliwioną niepłatną i także czeka na decyzję ZUS.
Jak w takim przypadku powinien postąpić pracodawca?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX