W jaki sposób należy sporządzać aktualizację informacji o warunkach zatrudnienia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 25 kwietnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Pietruszyńska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 10 marca 2021 r.

PYTANIE

W jaki sposób należy sporządzać aktualizację Informacji o warunkach zatrudnienia, której obowiązek sporządzenia wynika z art. 29 § 3 Kodeksu pracy?

Czy trzeba dokonywać aktualizacji całego dokumentu, czy wystarczy suplement pod nazwą: "Aktualizacja Informacji o warunkach zatrudnienia z dnia..." i wyszczególnić aktualizowaną treść dodając, że pozostałe warunki nie uległy zmianie?

Szczególnie nurtuje nas sytuacja, kiedy pracodawca (nie ma obowiązku tworzenia Regulaminu pracy) zmienia termin wypłaty wynagrodzenia. W treści każdej Informacji powołujemy się na przepisy (art. 29 § 3 pkt 3 i 4) jednakże dodatkowo wyszczególniamy dokładnie, którego dnia pracownik nabędzie prawo do wyższego urlopu wypoczynkowego, czy też osiągnie pułap jednomiesięcznego i trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia. Uważamy, że jeśli pozostałe informacje nie uległy zmianie, ponieważ podajemy je z wyprzedzeniem czasowym i bardzo szczegółowo w pierwszej informacji, wystarczy dokument aktualizacji, stanowiący niejako aneks do aktualizacji pierwotnej. Nie wydajemy też nowej Informacji w sytuacji, kiedy wydajemy kolejno po sobie następujące umowy o pracę.

Czy postępujemy prawidłowo?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX