W jaki sposób należy spełnić wymagania w zakresie przekazywania użytkownikom informacji o opakowaniach i odpadach opakowaniowych w miejscu sprzedaży produktów w opakowaniach?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 23 stycznia 2016 r.
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 2 listopada 2015 r.

PYTANIE

W jaki sposób należy spełnić wymagania określone w art. 42 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi - dalej u.g.o.o.o.?

Czy w odniesieniu do art. 42 pkt 1 u.g.o.o.o. wystarczy zamieszczenie na tablicy:

- informacji o lokalizacji pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów opakowaniowych dostępnych w asortymencie jednostki handlowej, wraz z ich opisaniem, tj. jaki rodzaj opakowania do jakiego pojemnika, a także poinformowanie o możliwości przekazania odpadów opakowaniowych do najbliższych PSZOK;

- informacji dotyczących odzysku oraz recyklingu, zgodnie z danymi zawartymi w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 25 października 2005 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami opakowaniowymi - dalej r.s.p.o.o.?

Zgodnie z art. 250 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach - dalej u.o., akt r.s.p.o.o. zostanie uchylony 23 stycznia 2016 r.

Czy jeśli na tablicy znajdą się bardzo ogólne dane dotyczące odzysku i recyklingu, np. że odpadowe opakowania ze szkła posłużą do produkcji nowych opakowań szklanych, to będzie to wystarczająca informacja i w odniesieniu do nadchodzących zmian informacja taka nie będzie wymagała korekty?

Czy w odniesieniu do art. 42 pkt 2 u.g.o.o.o. wystarczającą informacją będzie poinformowanie użytkowników produktów, po których powstały odpadowe opakowania, że np.:

- odpadowe opakowania gromadzimy osobno z podziałem na poszczególne frakcje;

- odpadów z tworzyw sztucznych nie wolno spalać, itp.?

Czy aby spełnić wymagania art. 42 pkt 3 u.g.o.o.o., wystarczy podanie informacji z rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 3 września 2014 r. w sprawie wzorów oznakowania opakowań - dalej r.w.o.o., tj. piktogramy z ich opisem?

Czy w przypadku sprzedaży substancji niebezpiecznych należy podać informację o oznaczeniach zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin - dalej rozporządzenie CLP, tj. piktogramy z opisem?

Czy należy poinformować o okresie przejściowym (piktogramy na żółtym tle - zgodnie z informacją na stronie CLP)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX