W jaki sposób należy rozliczyć koszty działów związanych z działalnością handlową, a nie produkcyjną?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Michalak Marcin
Odpowiedzi udzielono: 20 kwietnia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma handlowa rozpoczyna w przyszłym roku produkcję (zespół kont 4 i 5). Poza produkcją firma nadal będzie importować towary handlowe sprzedawane na terenie kraju.

W jaki sposób należy rozliczyć koszty działów związanych z działalnością handlową, a nie produkcyjną tj. logistyka, marketing, dział handlowy?

Czy należy je w całości traktować jako koszty ogólnozakładowe?

Jeśli tak to, co należy uwzględnić przy kalkulacji ceny produktu?

Co z kosztami administracyjnymi?

Czy można je częściowo wkalkulować w koszty produkcji (konto 501), jeżeli da się je tam przypisać w oparciu o jakiś klucz?

Jak należy skalkulować ostateczną cenę produktu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX