W jaki sposób należy rozliczyć koszty działów związanych z działalnością handlową, a nie produkcyjną?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 20 kwietnia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Firma handlowa rozpoczyna w przyszłym roku produkcję (zespół kont 4 i 5). Poza produkcją firma nadal będzie importować towary handlowe sprzedawane na terenie kraju.
W jaki sposób należy rozliczyć koszty działów związanych z działalnością handlową, a nie produkcyjną tj. logistyka, marketing, dział handlowy?
Czy należy je w całości traktować jako koszty ogólnozakładowe?
Jeśli tak to, co należy uwzględnić przy kalkulacji ceny produktu?
Co z kosztami administracyjnymi?
Czy można je częściowo wkalkulować w koszty produkcji (konto 501), jeżeli da się je tam przypisać w oparciu o jakiś klucz?
Jak należy skalkulować ostateczną cenę produktu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX