W jaki sposób należy przeprowadzić inwentaryzację dróg i ulic będących na stanie gminy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kisielewska Justyna
Odpowiedzi udzielono: 28 listopada 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W tym roku w naszej jednostce przypada termin spisu z natury wszystkich środków trwałych. Drogi i ulice też trzeba zinwentaryzować w drodze spisu z natury (obiekt inwentarzowy - dostęp do nich nie jest utrudniony). Drogi są zaliczane do środków trwałych - budowli. Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 3 u.o.r., można dokonać porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji wartości tych składników, gdy przeprowadzenie ich spisu z natury lub uzgodnienie z przyczyn uzasadnionych nie było możliwe. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej w Rozdziale 2 § 8.1. Inwentaryzacja nieruchomości powinna zapewnić porównanie danych wynikających z ewidencji księgowej z ewidencją odpowiednio gminnego, powiatowego i wojewódzkiego zasobu nieruchomości. Przeprowadzenie inwentaryzacji dróg i ulic poprzez ich fizyczne zmierzenie przez członków komisji inwentaryzacyjnej jest niemożliwe.

W jaki sposób należy przeprowadzić inwentaryzację dróg i ulic będących na stanie gminy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX