W jaki sposób należy przenieść koszty imprezy demonstrującej nowy produkt na zagraniczny podmiot?
PYTANIE
Firma organizowała dla swoich klientów spotkania, na którym przedstawiała/demonstrowała nowy produkt/towar, który będzie sprzedawany: jego możliwości, zastosowanie wady i zalety w stosunku do innych podobnych towarów. Na organizacje tego spotkania firma poniosła koszty związane np z noclegiem klientów, materiałów edukacyjnych i demonstracyjnych, gadżetów itd. Miejsce spotkania odbyło się w Polsce. Teraz sumę wszystkich wydatków firma ma refakturować/przenieść na inną firmę (zagraniczny podmiot) - są to działania marketingowe w ramach koncernu. W jaki sposób należy przenieść koszt tej imprezy na drugi podmiot (oba podmiotu, tj. zagraniczny i polski są czynnymi podatnikami VAT).
Czy w tym przypadku powinniśmy wystawić fakturę sprzedaży z adnotacja reverse charge, czy notę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX