W jaki sposób należy przejść na pracę zdalną na nowych zasadach określonych przepisami Kodeksu pracy w przypadku, gdy pracownik świadczył telepracę?
PYTANIE
Jeden z pracowników naszej firmy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony od 2008 roku), wykonywał telepracę na podstawie dwóch dokumentów:
1. umowy o warunkach wykonywania telepracy (precyzowała ustalenia dot. obecności pracownika na stanowisku telepracy, potwierdzania obecności, możliwości jego kontroli przez pracodawcę oraz powierzenia zestawu komputerowego),
2. aneks do umowy o pracę - częściowo powtarzający treść zasadniczej umowy o pracę z 2008 r., ale z rozszerzeniem o zapisy dot. telepracy (np. powtórzenie informacji o zatrudnieniu w pełnym wymiarze etatu, ale z wyszczególnieniem, że 3/5 etatu będą wykonywane tradycyjnie, a 2/5 w formie telepracy).
Od 1 maja 2023 r. wprowadziliśmy w firmie regulamin pracy zdalnej, który obejmuje wszystkich pracowników.
W jaki sposób formalnie zakończyć telepracę naszego pracownika (np. rozwiązać umowę o warunkach wykonywania telepracy i podpisać kolejny aneks do zasadniczej umowy, w którym zostaną odwołane zapisy dot. telepracy?
Czy konieczne jest podpisanie oddzielnego porozumienia dotyczącego pracy zdalnej z tym pracownikiem, czy wprowadzony regulamin pracy zdalnej obowiązuje go automatycznie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX