W jaki sposób należy prowadzić ewidencję rachunkową operacji związanych z otrzymaną dotacją?
PYTANIE
Jeździecki klub sportowy (stowarzyszenie) otrzyma dotację z urzędu miasta, przeznaczoną na dofinansowanie działalności sportowej. Dotacja zostanie przelana na rachunek bieżący klubu, bądź na założony w tym celu odrębny rachunek bankowy. Zgodnie z umową klub może przeznaczyć otrzymane pieniądze np. na zakup odżywek dla koni, sprzętu jeździeckiego, wynagrodzenia trenerów itp. Zobowiązany jest jednakże (oprócz przygotowania sprawozdania końcowego z realizacji zadania) do prowadzenia tzw. wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej otrzymanych środków, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o rachunkowości, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
W jaki sposób należy prawidłowo prowadzić ową "wyodrębnioną dokumentację"?
Jak powinno wyglądać księgowanie poszczególnych operacji finansowych: zapłata za fakturę, pobranie gotówki z banku (czek) na wypłatę wynagrodzeń, wypłata wynagrodzenia, itp.?
Czy koniecznym byłoby stworzenie konta rozrachunkowego z urzędem, np. 249?
Jak wówczas księgować przykładowe zdarzenia?
Czy wystarczy opisywać faktury, sfinansowane z danych środków, księgując wg "normalnych" zasad, prowadząc jednocześnie spis wszystkich tych wydatków (teczka ze spisem plus kserokopie wspomnianych rachunków)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX