Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 13 grudnia 2017 r.

PYTANIE

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą otrzymała w lipcu odszkodowanie z tytułu wypadku samochodu osobowego (VAT-1). Podatnik nie miał wykupionej polisy AC. Ponadto w lipcu podatnik dokonał częściowej naprawy uszkodzonego auta. W lipcu dokonaliśmy następującego księgowania do KPiR: 1. Do kolumny 8 - pozostałe przychody - została zaksięgowana różnica w wysokości otrzymanego odszkodowania minus poniesione koszty związane z naprawą powypadkową. Podatnik w październik dokonał kolejnej naprawy samochodu i otrzymał fakturę na naprawę powypadkową.

Proszę o informację, w jaki sposób koszty poniesione na naprawę powypadkową auta w październiku należy prawidłowo zaksięgować?

Czy prawidłowym podejściem będzie: dokonanie księgowania in minus wartości odszkodowania w wysokości wartości netto otrzymanej faktury na naprawę samochodu w październiku?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?