W jaki sposób należy oskładkować umowy zlecenie zawarte z osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą?
PYTANIE
Zawarłem 2 umowy zlecenie z osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Pierwsza umowa dotyczy czynności którymi Zleceniobiorca nie zajmuje się jako profesjonalista, nie widnieje taki PKD w jego zaświadczeniu o prowadzenie działalności gospodarczej. Zamierzam odprowadzać pełne składki jak od umowy zlecenie z ubezpieczeniem chorobowym, Zleceniobiorca wyraził taką wolę a ja się na to zgodziłem. Zleceniobiorca zyska prawo do przerejestrowania tytułu ubezpieczenia i będzie odprowadzał wyłącznie składki zdrowotne z racji wysokości wynagrodzenia ze składkami społecznymi. Druga umowa dotyczy doradztwa prawnego i będzie wykonywana przez Zleceniobiorcę jako profesjonalista. Od tych czynności będzie wystawiona faktura VAT i nie będą naliczane składki ZUS gdyż będzie realizowana w ramach działalności gospodarczej Zleceniobiorcy. Czy takie stanowisko jest prawidłowe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX