W jaki sposób należy obliczyć wartość opakowania - czy jest to cena opakowania zakupu od producenta opakowań czy wartość opakowania z marżą?
PYTANIE
Firma wprowadza na rynek produkty w opakowaniach jedno i wielomateriałowych. Firma posiada podpisane umowy na przejęcie obowiązku odzysku i recyklingu opakowań odpowiednio z organizacją odzysku i porozumieniem z izbą gospodarczą. Organizacja odzysku przejęła również obowiązek publicznych kampanii edukacyjnych. Porozumienie z izbą gospodarczą natomiast takiego obowiązku nie przejmuje. Wobec tego firma musi sama przekazać co najmniej 2% wartości netto opakowań na publiczne kampanie edukacyjne lub przekazać na rachunek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W jaki sposób należy obliczyć wartość opakowania - czy jest to cena opakowania zakupu od producenta opakowań czy wartość opakowania z marżą?
Dla przykładu - kupujemy saszetki w cenie 1 grosz / sztuka. Do saszetek sypiemy suplement diety, saszetki pakujemy w opakowanie jednostkowe i sprzedajemy, np. za 30 zł. Na te 30 zł składa się: produkt, saszetki, opakowanie jednostkowe.
Czy należy zatem oszacować, jaka cześć tych 30 zł, to jest wartość samych saszetek, czy przyjąć cenę zakupu od producenta?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX