W jaki sposób należy dokonać zwrotu świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego i nadpłaconego podatku?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Kostrzewa Piotr
Odpowiedzi udzielono: 17 listopada 2014 r.

PYTANIE

Zwrot świadczenia (zasiłki z ubezpieczenia wypadkowego).

Pracownik w roku 2012 za część października, listopad i część grudnia otrzymał zasiłek 100% z ubezpieczenia wypadkowego. W roku 2014 w listopadzie okazało się, że wypadek nie został uznany przez ZUS i należy przekształcić część zasiłku na wynagrodzenie chorobowe, a część na zasiłek 80%. Oczywiście trzeba zrobić korektę deklaracji do ZUS.

Jak zwrócić nadpłacony podatek pracownikowi?

Czy należy zwrócić się do Urzędu Skarbowego o przeksięgowanie nadpłaty za 2012 r. i za styczeń 2013 r. (ponieważ zasiłek naliczony za grudzień 2012 r. został pracownikowi w styczniu 2013 r. wypłacony i był to dla niego przychód za 2013 r.)?

Czy należy robić korektę dokumentów PIT-4 i PIT-11 za 2012 r.?

Pracownik będzie spłacał nadpłacony zasiłek w ratach.

Czy na listach płac pomniejszać zaliczkę na podatek?

Pracownik nadal jest zatrudniony.

Jak w takim wypadku jak będzie wyglądał PIT-11 lub PIT-40 za 2014 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX