W jaki sposób należy dokonać zwrotu świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego i nadpłaconego podatku?
PYTANIE
Zwrot świadczenia (zasiłki z ubezpieczenia wypadkowego).
Pracownik w roku 2012 za część października, listopad i część grudnia otrzymał zasiłek 100% z ubezpieczenia wypadkowego. W roku 2014 w listopadzie okazało się, że wypadek nie został uznany przez ZUS i należy przekształcić część zasiłku na wynagrodzenie chorobowe, a część na zasiłek 80%. Oczywiście trzeba zrobić korektę deklaracji do ZUS.
Jak zwrócić nadpłacony podatek pracownikowi?
Czy należy zwrócić się do Urzędu Skarbowego o przeksięgowanie nadpłaty za 2012 r. i za styczeń 2013 r. (ponieważ zasiłek naliczony za grudzień 2012 r. został pracownikowi w styczniu 2013 r. wypłacony i był to dla niego przychód za 2013 r.)?
Czy należy robić korektę dokumentów PIT-4 i PIT-11 za 2012 r.?
Pracownik będzie spłacał nadpłacony zasiłek w ratach.
Czy na listach płac pomniejszać zaliczkę na podatek?
Pracownik nadal jest zatrudniony.
Jak w takim wypadku jak będzie wyglądał PIT-11 lub PIT-40 za 2014 r.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX