W jaki sposób należy archiwizować sprawozdania budżetowe, jeżeli w jednostce obowiązuje tradycyjny system obiegu dokumentów?
PYTANIE
Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w sprawie sprawozdawczości budżetowej, sprawozdania jednostkowe w tym sprawozdania jednostkowe j.s.t. winny być sporządzane w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowanym podpisem głównego księgowego i kierownika jednostki i przekazane do zarządu j.s.t. Zarząd j.s.t. na podstawie otrzymanych sprawozdań jednostkowych również sporządza w formie dokumentu elektronicznego sprawozdania zbiorcze i łączne i przekazuje głównie poprzez system Bestia do Regionalnej Izby Obrachunkowej i innych dysponentów. Sprawozdania roczne podlegają kategorii archiwalnej A, więc muszą być przekazane do archiwum państwowego.
W jaki sposób należy archiwizować sprawozdania budżetowe (miesięczne, kwartalne i roczne) w j.s.t., jeżeli w tej jednostce obowiązuje tradycyjny system obiegu dokumentów?
Czy zasadnym są wymagania archiwistów ażeby sporządzone w formie dokumentów elektronicznych sprawozdania były drukowane i opatrywane odręcznymi podpisami?
Czy przeniesienie plików zawierających sprawozdania elektroniczne na np. płytę CD lub przenośny dysk i przekazanie do archiwum jest zgodne z instrukcją kancelaryjną dla gmin?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX