W jaki sposób można określić wartość przyjętego do ewidencji środków trwałych wyposażenia i dokonać jego likwidacji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 31 sierpnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Wyposażenie przyjęte na ewidencję środków trwałych jako obiekt inwentarzowy Przy rozliczaniu inwestycji dysponowaliśmy dokumentami, do których nie były dostarczone faktury zakupu wyposażenia pomieszczeń biurowych. Posiadaliśmy jedynie zbiorcze informacje na temat ogólnie przyjętej liczby mebli czy komputerów. Przyjęte wyposażenie pokoi biurowych, tj. szafy, biurka i inne meble zostały wprowadzone na ewidencję jako obiekt inwentarzowy w grupie 8 KŚT, ze względu na ten sam rodzaj klasyfikacji środków trwałych oraz użytkowanie w podobnych warunkach, zgodnie z zapisami Krajowego Standardu Rachunkowości nr 11. Znamy jedynie ilość wszystkich mebli z podziałem asortymentu oraz ich wartość ogólną, bez cen poszczególnych mebli. Taka sama sytuacja jest ze sprzętem komputerowym. Obecnie część tych środków uległa zepsuciu i/lub zużyciu, w związku z czym należałoby zlikwidować je z ewidencji środków trwałych poprzez protokół z oceny przydatności składników mienia ruchomego.

W jaki sposób można określić ich wartość i dokonać likwidacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX