W jaki sposób kwalifikować przychód z dystrybucji kodów rabatowych sponsora?
PYTANIE
Sponsoring pomiędzy przedsiębiorcą (sponsorem), a osobą fizyczną (sponsorowany). Umowa sponsoringu dotycząca przekazania środków pieniężnych w zamian za świadczenie usług reklamowych, polegających na noszeniu strojów z logo sponsora oraz reklamie w mediach społecznościowych. Dodatkowo w umowie sponsoringu zawarto zapis, że sponsorowany prowadzi dystrybucję indywidualnych kodów rabatowych na zakupy towarów w sklepie sponsora. Na koniec miesiąca oprócz środków pieniężnych przekazanych w ramach sponsoringu, sponsor wypłaca sponsorowanemu wynagrodzenie prowizyjne od wartości sprzedaży towarów, w której sponsorowany pośredniczył.
Czy pośrednictwo w sprzedaży produktów sponsora mieści się w ramach definicji sponsoringu, czy należy to traktować jako działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa sprzedaży przez sponsorowanego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX