W jaki sposób klasyfikować śródrocznie i końcoworocznie ucznia objętego nauczaniem indywidualnym, którego stan zdrowia nie pozwala na sprawdzenie poziomu jego wiedzy i umiejętności żadnymi sposobami?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wrona Joanna
Odpowiedzi udzielono: 27 lutego 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W jaki sposób klasyfikować śródrocznie i końcoworocznie ucznia objętego nauczaniem indywidualnym, którego stan zdrowia nie pozwala na sprawdzenie poziomu jego wiedzy i umiejętności żadnymi sposobami? Mamy ucznia z głęboką depresją, który podczas lekcji nie podejmuje z nauczycielami żadnego kontaktu ani żadnej aktywności, z tego powodu nie ma możliwości sprawdzenia wiedzy ucznia, uczeń przez to nie ma ocen. Czy można wiec wystawiać mu oceny niedostateczne, czy może go nie klasyfikować, a jako podstawę uznać: "Brak podstaw do wystawienia ocen"? Czy może można zwolnić ucznia, którego stan zdrowia na to nie pozwala z klasyfikacji środrocznej? Czy w statucie szkoły możliwy jest zapis uszczegóławiający, że za brak podstaw do wystawiania ocen uznaje się również fakt, iż uczeń nie zdobył np. minimum 3 ocen z danego przedmiotu, w tym np. minimum 2 z testów lub sprawdzianów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX