W jaki sposób jednostka samorządu terytorialnego powinna udzielić dotacji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kosicki Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 7 lutego 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy udzielając z budżetu gminy dotacji celowej (na nakłady konieczne, określone w art. 77 ustawy o ochronie zabytków, na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków), której źródłem jest dofinansowanie otrzymane przez JST z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, w trybie określonym uchwałą Rady Ministrów nr 232/2022 z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków - rada gminy ma obowiązek uregulować zasady udzielania takiej dotacji w odrębnej uchwale, podejmowanej na podstawie art. 81 ustawy o ochronie zabytków (ewentualnie znowelizować zapisy obowiązującej dotychczas w gminie uchwały)?

Czy wobec faktu uregulowania powyższych kwestii w uchwale Rady Ministrów nr 232/2022 uznać należy, że brak jest podstawy prawnej do normowania powyższych kwestii w uchwale rady gminy, a szczegółowy tryb i termin składania wniosków przez potencjalnych beneficjentów powinien wynikać z zarządzenia organu wykonawczego o naborze wniosków o dofinansowanie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX