W jaki sposób gmina powinna zaksięgować wpływ kary umownej i jej przekazanie dla dysponenta środków na przełomie dwóch lat budżetowych?
PYTANIE
Gmina realizowała inwestycję ze środków Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych. Środki z Funduszu ewidencjonowane były pozabudżetowo (a wydatki ponoszone były z wyodrębnionego rachunku, z którego mogły być ponoszone tylko wydatki w ramach Funduszu). W związku z opóźnieniem się wykonawcy w realizacji prac budowlanych obciążono go karą umowną. Wykonawca wpłacił karę na rachunek budżetu w 2021 roku. Gmina wystosowała pismo do dysponenta środków z zapytaniem co ma zrobić z otrzymaną karą umowną (w związku z tym, że nie regulowały tego zasady przyznawania środków z funduszu). Uzyskano odpowiedź, że należy ją zwrócić na rachunek funduszu. Środki zwracane będą dopiero w roku 2022.
W jaki sposób gmina powinna zaksięgować wpływ kary umownej i jej przekazanie dla dysponenta środków na przełomie dwóch lat budżetowych? Czy kara powinna zostać zaksięgowana bez klasyfikacji budżetowej - zarówno wpływ kary, jak i jej przekazanie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX