W jaki sposób gmina powinna ująć potrąconą kwotę z gwarancji?
PYTANIE
W związku z podpisaniem umowy na wykonanie remontu chodnika, na rachunek bankowy gminy (depozyty) została wpłacona gwarancja należytego wykonania umowy. Dwa lata po wykonaniu remontu i w ciągu trwania gwarancji została wykryta usterka wynikająca z nienależytego wykonania umowy. Wykonawca został wezwany do naprawienia usterki, jednak pomimo wielokrotnych prób nie odpowiadał na wezwania. Gmina w związku z tym zleciła naprawę innej firmie i zapłaciła jej za wykonaną usługę. Następnie Gmina wystawiła notę obciążającą i wysłała do pierwotnego wykonawcy remontu, wskazując, że jeżeli nie zapłaci za notę to zostanie mu potrącona ona z jego gwarancji znajdującej się na rachunku bankowym Gminy. Pierwotny wykonawca nie zapłacił za notę i nie skontaktował się z nami.
Czy w związku z tym Gmina powinna potrącić z gwarancji kwotę na którą opiewała nota i przelać ją na konto dochodów Gminy i tym samym traktować jako przychód, czy powinna przelać ją na konto wydatków i traktować jako zmniejszenie kosztów i poniesionego wydatku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX