W jaki sposób dotychczasowy pracodawca powinien poinformować swoich pracowników o przejęciu zakładu pracy przez nowego pracodawcę?
PYTANIE
Nasza spółka X na podstawie art 23(1) Kodeksu pracy na nowego pracodawcę Y. Przejście następuje z datą 01.10, czyli w niedzielę. Pracodawca Y nie pracuje w weekendy czy poinformowanie przez nas pracownika 1.10 o chęci rozwiązania umowy o pracę mamy uznać za ważne np w postaci wysłania maila.
Czy informacja na piśmie wypełniona z datą 1.10, a dostarczona do nas 2.10 jest ważna?
Na którą spółkę powinniśmy wystawić we wrześniu aneksy ze zmianami od 1.10, czy na nową spółkę Y czy na starą X - osoby je reprezentujące są takie same?
Czy świadectwa dla pracowników zwolnionych z dniem 30.09 , wystawiamy jako stara spółka X, jeśli stara spółka przestaje istnieć?
Czy nowa spółka Y może wystawiać duplikaty, korekty świadectw pracy pracowników zatrudnionych w spółce Y do dnia 30.09.2017 r.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX