W jaki sposób dotychczasowy pracodawca powinien poinformować swoich pracowników o przejęciu zakładu pracy przez nowego pracodawcę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Latos - Miłkowska Monika
Odpowiedzi udzielono: 27 września 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Nasza spółka X na podstawie art 23(1) Kodeksu pracy na nowego pracodawcę Y. Przejście następuje z datą 01.10, czyli w niedzielę. Pracodawca Y nie pracuje w weekendy czy poinformowanie przez nas pracownika 1.10 o chęci rozwiązania umowy o pracę mamy uznać za ważne np w postaci wysłania maila.

Czy informacja na piśmie wypełniona z datą 1.10, a dostarczona do nas 2.10 jest ważna?

Na którą spółkę powinniśmy wystawić we wrześniu aneksy ze zmianami od 1.10, czy na nową spółkę Y czy na starą X - osoby je reprezentujące są takie same?

Czy świadectwa dla pracowników zwolnionych z dniem 30.09 , wystawiamy jako stara spółka X, jeśli stara spółka przestaje istnieć?

Czy nowa spółka Y może wystawiać duplikaty, korekty świadectw pracy pracowników zatrudnionych w spółce Y do dnia 30.09.2017 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX