Nowość W jaki sposób dokonać zwrotu kosztów podróży dla członków komisji konkursowej na stanowisko dyrektora instytucji kultury

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Culepa Michał
Odpowiedzi udzielono: 24 czerwca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Urząd Miasta organizuje konkurs na stanowisko dyrektora instytucji kultury, w tym celu powołuje komisję konkursową, w skład której wchodzą: 1) trzech przedstawicieli organizatora; 2) dwóch przedstawicieli ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego; 3) dwóch przedstawicieli zakładowych organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu art. 253 ust. 1 lub 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych, działających w tej instytucji kultury; 4) dwóch przedstawicieli stowarzyszeń zawodowych lub twórczych właściwych ze względu na zakres działania tej instytucji kultury. Zgodnie z art. 16. 5c.ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej Członkowi komisji konkursowej (...) zamieszkałemu poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie komisji konkursowej, niebędącemu pracownikiem podmiotu, którego jest przedstawicielem w komisji konkursowej, biorącemu udział w posiedzeniu komisji konkursowej organizator zwraca koszty podróży w wysokości i na warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 775 należności z tytułu podróży służbowej § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.

W jaki sposób (w oparciu o jakie dokumenty formalne) następuje zwrot wspomnianych środków? Jaką należy przyjąć procedurę w przypadku osób niebędących pracownikami Urzędu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX