W jaki sposób dokonać zmian w gminnej ewidencji zabytków?
PYTANIE
Gmina musi dokonać zmian w gminnej ewidencji zabytków polegających na:
1. Wyłączeniu istniejącej karty z powodu wykreślenia jej z WEZ, ponieważ rozebrany został zabytkowy budynek; Czy po takim wyłączeniu pozostaje "puste" miejsce w GEZ, czy zmieniamy numerację wszystkich kart w GEZ? Czy w to miejsce można dodać nową kartę?
2. Opracowaniu nowej karty dotyczącej zabytkowego parku, który pozostał jako zabytek w związku z wykreśleniem zabytku, o którym mowa w punkcie 1.
3. Stworzeniu kilku nowych kart dla zabytków w miejscowości, w której wprowadzono nazwy ulic.
Czy w tym przypadku należy wyłączyć dotychczasowe karty i opracować nowe?
Czy wymaga to konsultacji z wojewódzkim konserwatorem?
Co robi się ze "starymi" kartami?
Czy ulegają one odłączeniu i zniszczeniu?
W jaki sposób dokonać powyższych zmian technicznie?
Czy należy zmienić całe zarządzenie dotychczas obowiązujące?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX