W jaki sposób dokonać zmian w gminnej ewidencji zabytków?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchy Jonasz
Odpowiedzi udzielono: 16 marca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina musi dokonać zmian w gminnej ewidencji zabytków polegających na:

1. Wyłączeniu istniejącej karty z powodu wykreślenia jej z WEZ, ponieważ rozebrany został zabytkowy budynek; Czy po takim wyłączeniu pozostaje "puste" miejsce w GEZ, czy zmieniamy numerację wszystkich kart w GEZ? Czy w to miejsce można dodać nową kartę?

2. Opracowaniu nowej karty dotyczącej zabytkowego parku, który pozostał jako zabytek w związku z wykreśleniem zabytku, o którym mowa w punkcie 1.

3. Stworzeniu kilku nowych kart dla zabytków w miejscowości, w której wprowadzono nazwy ulic.

Czy w tym przypadku należy wyłączyć dotychczasowe karty i opracować nowe?

Czy wymaga to konsultacji z wojewódzkim konserwatorem?

Co robi się ze "starymi" kartami?

Czy ulegają one odłączeniu i zniszczeniu?

W jaki sposób dokonać powyższych zmian technicznie?

Czy należy zmienić całe zarządzenie dotychczas obowiązujące?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX